Kövess facebook-on

fb.jpg

Mellrák után is van élet-együtt könnyebb!

Szeretnék neked segíteni a saját példámon keresztül Mi történik, ha valakinél mellrákot diagnosztizálnak? Mibe kapaszkodhatsz, mire számíthatsz? Hogyan éld túl?

Friss topikok

  • Lusuka: Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook... (2018.06.25. 15:50) Ezennel tudatom: hajam mennyisége a fejemen, nulla
  • Olliék: Én személy szerint örülök a team-ok felállításának. ( bizottság) szinte 100%-ban elkerülhető a gyó... (2018.01.13. 08:11) Mi közöm nekem ehhez az egészhez?
  • Ottilia Váradiné Eszenyi: @Ottilia Váradiné Eszenyi: @hbori: Bizony. Összekávézhatnánk már! (2017.06.20. 16:36) Kis nyári szösszenet
  • hbori: @őrültharcos: drága, nem tehetsz róla Te sem és más sem!!!!!! Drukkolok neked nagyon-nagyon!!!!! H... (2017.02.10. 15:51) Én kérek elnézést!
  • hbori: Örülök, ha picit is segítek neked, remélem jól vagy!!!!! :-) Ölellek!,Bori (2016.07.04. 12:54) Köszönöm, JÓL vagyok!

Címkék

.kemoterápiás kezelés (1) .táplálkozás (1) 2015.február .8 (1) adjuváns (1) adjuváns terápia (1) agavé szirup (1) alma (1) Aloe First (1) aloe first (1) alumínium mentes (1) alvási zavar (1) amerikai kutatócsoport (1) Amoena (1) Angelo Merendino (1) Anita Hungária (2) anti-hormon (1) antibiotikum (5) antihormon (1) antioxidáns (1) Arató Györgyi (1) árkád (1) áttét (7) áttétképződés (1) a haj elvesztése (1) a mellrákról (1) A most hatalma a gyakorlatban (1) A rák ellen az emberért a holnapért (1) a rúzs színe (1) Babó (1) bálint ház (1) BAlogh Béla (1) Balogh Béla (5) balogh béla a tudalatti tízparancsolata (1) balogh béla többszintű gyógyulás (1) banán (1) barátság (1) barnacukor (1) battle (1) betegség (9) bimbóudvar (1) biopszia (1) bőröm (1) borotválás (2) branül (1) BRCA1 (1) BRCA2 (1) breast cancer (2) breast reconstruction (1) brokkoli (1) Búbánatvölgy (1) buddhizmus (1) carcinoma (1) carpe diem (2) céklalé (1) christine clifford a rák ismeretlen oldala (1) cici (1) cicik (1) Contratubex (1) corebiposzia (2) család (1) csillagainkban a hiba (1) csontizotóp (1) csövek (1) CT (4) cukkini (1) cukor (1) cytológia (1) C vitamin (2) Dagadt Köcsögök (1) daganat (18) daganatellenes (1) daganatok (1) daganatos (4) daganatos betegség (5) daganatos sejtek (1) daganatos tünetek (1) daganatsejt (1) daganattípus (2) david servan schreiber a rák ellen (1) depresszió (1) dganatos betegek (1) diagnosztika (1) diagnosztikus teszt (1) diagnózis (10) diagnózisközlés (1) diéta (2) dietetikus (1) Digi tv (1) DNS (1) double mastectomy (1) Dr (2) Dr Bagdy Emőke (1) Dr Csernus Imre (1) Dr Kunos Csaba (2) Dr Mátrai Zoltán (4) dr Mátrai Zoltán (1) Dr Polgár Csaba (1) Dr Rubovszky (1) Dr Rubovszky Gábor (1) Dr Sávolt Ákos (1) D vitamin (1) Eckhart Tolle (1) eckhart tolle a most hatalma (1) egészséges (1) EGFR (1) együtt könnyebb (1) egy kis mennyország (1) elengedés (1) elfogadás (1) elvonulás (1) émelygés (1) EML4/ALK (1) emlő (7) emlőállomány (1) emlőbimbók (1) emlőbizottság (1) emlődomborulat (1) emlőhelyreállító műtét (1) emlőimplantátum (1) emlőmegtartó (2) emlőműtét (1) emlőrák (14) emlőrák tünetei (2) emlőrekonstrukció (1) emlőszövet (1) emlőtumor (2) Emlő és lágyrészsebészet (1) emlő osztály (1) eper (1) Eredeti Fény templom (1) érzéketlen (1) expander (9) fáj (2) fájdalmak (4) fájdalom (4) fájdalomcsillapító (3) fáradság (1) FEC (1) fehérvérsejt (5) fehérvérsejtképző (2) fehér kenyér (1) fiatal rák barát klub (1) figyelj magadra (1) figyelmeztető jelek (1) fiziológiás sóoldat (1) flashmob (1) fogyókúra (1) gén (1) gének (1) genetika (1) genetikai vizsgálat (3) génhiba (1) génmutáció (1) génvizsgálat (1) gyaloglás (1) gyógykoktél (2) gyógytorna (5) gyógyulás (1) gyümölcs (1) haj (5) hajam (4) hajápolás (1) hajhullás (3) hajó (1) halál (1) Halom Borbála (1) Halom Bori (1) halom bori (2) harcosok (1) hegek (1) helyreállító műtét (2) HER2 (3) Her2 pozitív (1) Híd összefogás (1) hit (1) hőemelkedés (1) hőhullám (6) hőhullámok (6) hónom alja (2) hormonegyensúly (1) hormongyógyszer (3) hormonkezelés (3) hormontabletta (1) hormonterápia (3) hősök (1) immunrendszer (2) implantátum (6) index (1) Index (1) infúzió (6) interjú (1) International Journal of Oncology (1) intézet (1) intravénás (1) invazív (1) Iron Man (1) Iron Men (1) ízek (1) izotóp (2) ízületem (1) ízületi fájdalom (1) izzadásgátló (1) Jennifer (1) kávé (1) Kékszalag (1) kemó (34) kemós (2) kemoterápia (22) kemoterápiás (1) kendő (1) kezelés (5) kezelések (4) kiállítás (1) kimerültség (1) kivi (1) koktél (1) kompressziós (1) kompressziós melltartó (5) kontroll (5) kontrollvizsgálat (1) kopasz (14) kopaszon (1) kopaszság (1) korai diagnozis (1) korai stádium (2) kórház (19) körmeim (2) Kornis Mihály (1) Kossuth rádió (1) kötözés (1) krumpli (1) küzdelem a rákkal (2) labor (5) laborvizsgálat (1) Lánchíd rádió (1) lány kilenc parókával (1) láz (1) lázam (1) lázas (2) lebenyes pótlás (1) leborotváltuk (1) lélek (1) Letrozole (2) love (1) lúgosítás (1) lumpectomia (1) lumpektomia (1) mammográfia (10) Mándi László (1) mastectomia (2) masztektómia (2) Mátrai (1) Mátrai Zoltán (1) medrol (1) Medrol (1) megszúr (1) méhnyálkahártya (1) mell (18) mellápolás (1) mellbimbó (10) mellbimbó tetoválás (4) mellbimbó udvar (1) mellbimó (1) mellékhatás (8) mellékhatások (6) mellem (13) mellműtét (3) mellrák (41) mellrakforum (1) mellrakinfo (1) mellrákinfó (2) mellrákinfó egyesület (3) mellrák stádiumai (1) mellrák tünetei (3) mellrák után (1) Mellrák után is van élet (1) mellrak után is van élet (1) mellrák után is van élet (5) melltartó (2) melltetovlás (1) mell töltés (1) mélyvénás trombózis (1) menopauza (1) metasztázis (1) mintavétel (1) mit kel tudni az emlőrákról (1) mobilalkalmazás nőknek (1) mokka (1) molekuláris diagnosztika (1) Mona Lisa stúdió (1) Mona Lisa Stúdió (1) MRI (5) mulázs (1) Müller Péter (1) mutációk (1) mutációs vizsgálat (1) műtét (28) müzli (1) nancy brinker nyerjük meg a versenyt (1) nemzetközi mellrák (1) nőgyógyász (1) nőiesség (1) Női Egészségmegőrző Program (1) nővér (1) nővérek (1) nyelvem (4) nyikrokcsomók (1) nyirokcsomó (8) nyirokcsomók (2) nyirokér (2) ödémás (1) OEP (3) oncotype DX (1) onkológia (12) Onkológia (1) onkológiai (2) onkológiai intézet (1) onkológia kezelés (1) onkológus (10) onkoplasztika (1) onkopszichológia (1) onkoteam (1) önvizsgálat (10) operáció (3) operál (1) operált (2) öröklődő mellrák (1) országos (1) országos onkológiai intézet (13) Országos Onkológiai Intézet (7) országos találkozó (1) orvos (1) orvosi sminktetoválás (1) orvosok (1) ösztrogén (5) parciális rezekció (1) paróka (10) pepi (9) petefészek (1) petefészekrák (1) Pink Ribbon (1) Pink ribbon (1) pozitív (1) progeszteron (1) progreszteron (3) protézis (1) quadrantectomia (1) Rados (1) rák (12) rákbeteg (1) rákbetegek (1) rákbetegség (1) rákbetegség megelőzése (1) Rákellenes Liga (1) rákgyógyítás (3) rákos (7) rákos beteg (1) rákos sejtek (1) ráksejtek (2) rákszövetség (1) Rákvolt (1) rák világnapja (1) rehabilitáció (2) rekonstrukció (2) rekonstrukciós műtét (6) remény (1) Richter (1) rizikó faktorok (1) röntgen (1) rosszindulatú (3) rosszindulatú daganat (3) roston csirke (1) rózsaszín lufi (1) rózsaszín masni (1) rózsaszín szalag (1) Rubivszky (1) Rubovszky (6) saláta (1) sebész (3) sebészet (1) sebészeti beavatkozás (1) Silia (1) simonton (1) sírás (1) sóoldat (1) sorstárs (2) spenót (1) sport (2) stressz (1) strong (1) sugár (13) sugaras (1) sugárgép (1) sugárkezelés (13) sugárterápia (8) Susan G.Komen (1) Szabó György (1) szájápolás (1) szájszárazság (1) szám (1) szegmentrezekció (1) Székely Borbála (1) szemöldök (4) szempilla (5) szempillám (1) Szendi Gábor (1) szeretet (1) szilikon (2) szilikon implantátum (2) szilikon protézis (1) szövet (1) szövettan (3) szteroid (1) születésnap (1) szűrés (3) szűrőállomások (1) szűrőprogramok (1) szűrővizsgálat (4) Tari Annamária (5) tari annamária sejtem (1) Tavasz Brigitta (1) Taxotere (1) Team Prevention (2) teoválás (1) terápia (1) testápolás (1) tészta (1) tetoválás (1) többszintű gyógyulás (1) töltés (4) torkom (1) torna (2) történetek (1) túlélő (2) tumor (6) tumormarker (2) tumor kiújulás (1) tűszúrás (2) TV2 (1) ultrahang (7) uránia (1) utolsó kemó (2) Vámos Móni (1) Vámos Monika (1) Vámos Mónika (1) varrat (2) varratok (2) varratszedés (1) vas (2) végtagfájdalom (1) végtagom (1) véna (4) vénák (1) vénás vas (1) vérhigító (2) vérkép (3) vérképző (1) vérnyomásmérés (1) vérpótló (1) vérvétel (14) Vigasztalások könyve (1) Virág (1) Vivicittá (1) víz (1) vizsgálat (1) vörösvérsejt (1) vörös szőlőmag (1) Vrbnik (1) xillit (1) zárójelentés (1) Zitazonium (2) Zoltán (1) Címkefelhő

Bella vita

2015.08.31. 20:54

„A humor nem feltétlenül ad éveket az életedhez, viszont életet ad az éveidhez.” (ismeretlen szerző) – mennyire egyszerű és igaz :-)

 

Drágáim, megint egy örökkévalóság óta nem írtam…nem szép tőlem, de nem szeretnék kifogásokat keresni. Egyrészt, mert nincs kedvem, másrészt, mert semmi szükség rá :-) a betegség többek között arra is megtanított, hogy NE akarjak örökké, mindenkinek, mindenáron megfelelni :-)

Te, aki most kezded el olvasni a blogomat, mert nálad is mellrákot diagnosztizáltak, tudnod kell, hogy túlélhető ez a szarság, és VAN élet a mellrák után is! Nem is akármilyen! A lehetőség adott mindenkinek, CSAK rajtad múlik, hogy élsz-e vele és kihozod-e belőle a legjobbat  :-)

Van egy csodahely a világban, a neve Vrbnik, Krk szigetén. Na, ott ülök én most a kis teraszomon és megpróbálok neked segíteni! Igen, neked, akinek talán ma van életed legrosszabb napja. Pénteken fogtam magam és lejöttem 5 napra még egy utolsó feltöltődésre a hosszú tél előtt. Sokáig hezitáltam, mert nem állok olyan jól anyagilag, de végül döntöttem és ismét helyesen :-) hiszen EGY, azaz 1 életem van és ha nem jöttem volna, bántam volna egész télen. A lányom is ezt mondta. Már megint igaza volt a kis drágának :-) Hiszen nem tudhatom, hogy jövőre is létezem-e még? Ettől izgalmas az egész. Ha mindent tudnánk előre, dög unalmas lenne! Tehát, a jelszó: spontaneitás!

Szóval ez a csoda hely mondhatom, hogy a törzshelyem lett, hiszen először 2013. nyarán voltam itt. Az én drága Petra barátnőm találta nekem ezt a helyet  teljesen véletlenül. Azon a nyáron értek véget a kezeléseim, a sugár pontosan június 17-én, és én semmi mást nem éreztem, minthogy mennem kell. El, bárhova, messzire, csak el…így jutottam hát el ide. Azon a nyáron az itt töltött 2 hét volt nekem maga az újjászületés, a paradicsom! És bár licra fölsőben voltam végig, mert nem mehettem még máshogy a napra, ezt sem bántam és nem gátolt semmiben :-) büszkén viseltem 2 mm-es frizurámat (én már ezt annak éreztem) és magasról tettem az engem méricskélő emberekre. Aztán tavaly újra visszajöttem, már komolyabb séróval, még a rekonstrukcióm előtt álltam, és most megint itt vagyok, túúúúl a helyreállító műtéten, túl a mellbimbó kialakításon és mellbimbó tetováláson :-) készen vagyok, befejeztem, lezártam a mellrák című fejezetét az életemnek!!! ÉLEK és minden egyes pillanatért hálát adok!!! Lassan tudok hálával tekinteni a betegségre is, hiszen megtaláltam az utamat. Az utamat, amit még ha nem is tudatosan, de kerestem évek óta. Azt mindig tudtam, hogy egy óriási adag szociális érzékenység jutott nekem osztályrészemül, azt is tudtam, hogy ha tehetném, szociális munkás lennék, de nem tettem meg az első lépést. A betegség viszont ráébresztett, hogy az a feladatom, hogy a saját betegségemen keresztül segítséget nyújtsak NEKED és minden érintettnek, aki nyitott a stílusom iránt. Segíteni szeretnék átvészelni életed egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) időszakát és reményt táplálni beléd! :-) Biztosan volt, van és lesz olyan, aki pár bejegyzés elolvasása után többet nem nyitja meg ezt az oldalt, de biztos vagyok benne, hogy olyan is akad bőven, aki időről-időre visszalátogat és beleolvas a naplómba, amit a betegség első napján kezdtem el írni. És ez így van jól! Sőt, minden úgy jó, ahogy van! Csak sokszor nagyon nehéz ezt elfogadni. Még én is tanulom. A visszajelzések arra ösztönöznek 2 és fél évvel a diagnózis után, hogy ne hagyjam abba az írást. Köszönöm nektek a sok-sok kedves, megható, ösztönző, őszinte levelet!!! El sem tudjátok képzelni mennyire szívet melengetőek :-) megerősítenek és inspirálnak!

Ma 6-kor fölébredtem és úgy döntöttem, hogy már nem fekszem vissza (általában sajnálom az időt az alvásra fecsérelni), inkább elmegyek futni. Ha valaki azt mondja nekem 3 évvel ezelőtt, hogy futni fogok és a nyaralásra is fogom vinni magammal a futócipőmet, valószínűleg hangosan kiröhögöm :-) ismered ugye? SOHA NE MONDD, HOGY SOHA!!! :-) Azt tudnod kell, hogy Vrbnik egy nagyon pici falu (1270 lakossal, 50 km2-en), így csak 2 km-t futottam. Futhattam volna akár ötöt is, de nem volt kedvem körözni :-) miután körbefutottam a falut, lementem az öblömbe (igen, egy kicsit most már az enyém is), és úsztam még egy fél órát erőltetett tempóban :-) CSODÁS a part korán reggel, amikor még senki nincsen. IMÁÁÁDOM ezt a végtelen nyugalmat!!! A tenger pedig mennyei!!! Nem túl meleg, pont kellemesen hűsítő és simogató :-) Ismeritek az érzést, amikor fölfekszel a hátadra a víz felszínére és csak lebegsz??? A füledet is be kell tenned, hogy teljesen kizárd a külvilágot! Közben érzed, ahogy a nap sugarai simogatják az arcodat! Atyaééééééég – kell ennél több? Csak lebegsz és minden egyes porcikádban érzed, hogy ÉLSZ!!!! :-) Talán most nevetsz ezen, de kívánom, hogy jussál el arra a pontra, ahova én már eljutottam és tudjál örülni egy ilyennek vagy annak, ha látod a teliholdat rád mosolyogni, ahogyan most éppen velem teszi :-) pontosan velem szemben ragyog teljes nagyságában :-) a víz pedig csillog tőle!!!! Na, ezekért és az ehhez hasonló pillanatokért érdemes élni!

img_1614.JPG

Carpe Diem! 

Muszáj megosztanom veletek, hogy mit olvastam ma. Egy kedves ismerősömtől kaptam ezt a könyvet, de mostanáig valamiért nem nyitottam ki. És mivel mindennek eljön a maga ideje, pontosan így kellett ennek is lennie, hogy pont most, pont itt olvassam el. Hát nem csodás? Ja, a könyv: Christine Clifford: A rák ismeretlen oldala (történetek a reményről és a nevetésről).

Kötelező olvasmány Neked is! Eddig is tudtam, hogy humorral mindent könnyebb elviselni, végig csinálni, túlélni – ezt próbáltam én is a betegség alatt, kisebb-nagyobb sikerrel, de ez a könyv egyszerűen zseniális!!! Hangosan nevettem a parton :-)

Nem szeretném lelőni a poénokat, tényleg érdemes elolvasni, de ez a kedvencem:

„Ha volt egy tumorod, sötét lesz a humorod” – milyen igaz :-)

„A mennyország nem egy hely, hanem egy érzés” – ismerős :-)

 

Fogadd tőlem sok szeretettel az alábbi útravalót:

„Minden nap újabb ígéretet tartogat számunkra!

Minden nap újabb reményeket tartogat számunkra!

Minden nap újabb elszántságot tartogat számunkra!”

 

Kérlek, hidd el, tudom, hogy mit érzel most, hogy mennyire félsz és mennyire dühös és szomorú vagy…én is jártam ott, ahol most TE vagy…nem mondom, hogy könnyű lesz végigcsinálni, mert nem lesz az, de végig lehet és végig is KELL csinálni! Összeszorított fogakkal, mindig csak az adott nappal és annak a feladatával foglalkozz!!! És KÉRLEK, fogadd el a családod, a barátaid, az ismerőseid segítségét!!! Kukába a büszkeséggel! Legvégül pedig azt kívánom Neked teljes szívemből, hogy tanuljál meg újra nevetni!!!

  

img_1655.JPG

Címkék: sugár mellrák mellbimbó rekonstrukció kezelések rekonstrukciós műtét Vrbnik

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mellrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr47749266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tessza107 2015.10.05. 13:21:29

Nem is jutok szóhoz soraidat olvasva. hisz épp átélem a tehetetlenség vìvódás ..nem adom fel ..összeomlok stádiumokat igaz műtét nem lehetséges most nekem ujjabb átéttek és egyedül gyerekekkel semmi támaszom ,de erőt adnak szavaid összeszorult torokkal olvastam blogod soraid mintha csak magamat látnám most...nem tudok mást mondani köszönöm önzetlen biztatásod!!

hbori 2015.10.06. 16:33:44

Drága Tessza107!
Bár tudnék többet segíteni neked és minden érintettnek!!!!!!! Ha gondolod, E-mailben is tudunk beszélgetni vagy csatlakozz a FB-on a zárt csoportunkhoz, ahol közel 800 érintett van, ott nagyon sok biztatást, segítséget kaphatsz. A csoport neve: Mellrák után is van élet-együtt könnyebb
Ölellek és szurkolok neked nagyon-nagyon!!!!!
süti beállítások módosítása