Kövess facebook-on

fb.jpg

Mellrák után is van élet-együtt könnyebb!

Szeretnék neked segíteni a saját példámon keresztül Mi történik, ha valakinél mellrákot diagnosztizálnak? Mibe kapaszkodhatsz, mire számíthatsz? Hogyan éld túl?

Friss topikok

  • Lusuka: Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook... (2018.06.25. 15:50) Ezennel tudatom: hajam mennyisége a fejemen, nulla
  • Olliék: Én személy szerint örülök a team-ok felállításának. ( bizottság) szinte 100%-ban elkerülhető a gyó... (2018.01.13. 08:11) Mi közöm nekem ehhez az egészhez?
  • Ottilia Váradiné Eszenyi: @Ottilia Váradiné Eszenyi: @hbori: Bizony. Összekávézhatnánk már! (2017.06.20. 16:36) Kis nyári szösszenet
  • hbori: @őrültharcos: drága, nem tehetsz róla Te sem és más sem!!!!!! Drukkolok neked nagyon-nagyon!!!!! H... (2017.02.10. 15:51) Én kérek elnézést!
  • hbori: Örülök, ha picit is segítek neked, remélem jól vagy!!!!! :-) Ölellek!,Bori (2016.07.04. 12:54) Köszönöm, JÓL vagyok!

Címkék

.kemoterápiás kezelés (1) .táplálkozás (1) 2015.február .8 (1) adjuváns (1) adjuváns terápia (1) agavé szirup (1) alma (1) Aloe First (1) aloe first (1) alumínium mentes (1) alvási zavar (1) amerikai kutatócsoport (1) Amoena (1) Angelo Merendino (1) Anita Hungária (2) anti-hormon (1) antibiotikum (5) antihormon (1) antioxidáns (1) Arató Györgyi (1) árkád (1) áttét (7) áttétképződés (1) a haj elvesztése (1) a mellrákról (1) A most hatalma a gyakorlatban (1) A rák ellen az emberért a holnapért (1) a rúzs színe (1) Babó (1) bálint ház (1) Balogh Béla (5) BAlogh Béla (1) balogh béla a tudalatti tízparancsolata (1) balogh béla többszintű gyógyulás (1) banán (1) barátság (1) barnacukor (1) battle (1) betegség (9) bimbóudvar (1) biopszia (1) bőröm (1) borotválás (2) branül (1) BRCA1 (1) BRCA2 (1) breast cancer (2) breast reconstruction (1) brokkoli (1) Búbánatvölgy (1) buddhizmus (1) carcinoma (1) carpe diem (2) céklalé (1) christine clifford a rák ismeretlen oldala (1) cici (1) cicik (1) Contratubex (1) corebiposzia (2) család (1) csillagainkban a hiba (1) csontizotóp (1) csövek (1) CT (4) cukkini (1) cukor (1) cytológia (1) C vitamin (2) Dagadt Köcsögök (1) daganat (18) daganatellenes (1) daganatok (1) daganatos (4) daganatos betegség (5) daganatos sejtek (1) daganatos tünetek (1) daganatsejt (1) daganattípus (2) david servan schreiber a rák ellen (1) depresszió (1) dganatos betegek (1) diagnosztika (1) diagnosztikus teszt (1) diagnózis (10) diagnózisközlés (1) diéta (2) dietetikus (1) Digi tv (1) DNS (1) double mastectomy (1) Dr (2) Dr Bagdy Emőke (1) Dr Csernus Imre (1) Dr Kunos Csaba (2) dr Mátrai Zoltán (1) Dr Mátrai Zoltán (4) Dr Polgár Csaba (1) Dr Rubovszky (1) Dr Rubovszky Gábor (1) Dr Sávolt Ákos (1) D vitamin (1) Eckhart Tolle (1) eckhart tolle a most hatalma (1) egészséges (1) EGFR (1) együtt könnyebb (1) egy kis mennyország (1) elengedés (1) elfogadás (1) elvonulás (1) émelygés (1) EML4/ALK (1) emlő (7) emlőállomány (1) emlőbimbók (1) emlőbizottság (1) emlődomborulat (1) emlőhelyreállító műtét (1) emlőimplantátum (1) emlőmegtartó (2) emlőműtét (1) emlőrák (14) emlőrák tünetei (2) emlőrekonstrukció (1) emlőszövet (1) emlőtumor (2) Emlő és lágyrészsebészet (1) emlő osztály (1) eper (1) Eredeti Fény templom (1) érzéketlen (1) expander (9) fáj (2) fájdalmak (4) fájdalom (4) fájdalomcsillapító (3) fáradság (1) FEC (1) fehérvérsejt (5) fehérvérsejtképző (2) fehér kenyér (1) fiatal rák barát klub (1) figyelj magadra (1) figyelmeztető jelek (1) fiziológiás sóoldat (1) flashmob (1) fogyókúra (1) gén (1) gének (1) genetika (1) genetikai vizsgálat (3) génhiba (1) génmutáció (1) génvizsgálat (1) gyaloglás (1) gyógykoktél (2) gyógytorna (5) gyógyulás (1) gyümölcs (1) haj (5) hajam (4) hajápolás (1) hajhullás (3) hajó (1) halál (1) Halom Borbála (1) Halom Bori (1) halom bori (2) harcosok (1) hegek (1) helyreállító műtét (2) HER2 (3) Her2 pozitív (1) Híd összefogás (1) hit (1) hőemelkedés (1) hőhullám (6) hőhullámok (6) hónom alja (2) hormonegyensúly (1) hormongyógyszer (3) hormonkezelés (3) hormontabletta (1) hormonterápia (3) hősök (1) immunrendszer (2) implantátum (6) index (1) Index (1) infúzió (6) interjú (1) International Journal of Oncology (1) intézet (1) intravénás (1) invazív (1) Iron Man (1) Iron Men (1) ízek (1) izotóp (2) ízületem (1) ízületi fájdalom (1) izzadásgátló (1) Jennifer (1) kávé (1) Kékszalag (1) kemó (34) kemós (2) kemoterápia (22) kemoterápiás (1) kendő (1) kezelés (5) kezelések (4) kiállítás (1) kimerültség (1) kivi (1) koktél (1) kompressziós (1) kompressziós melltartó (5) kontroll (5) kontrollvizsgálat (1) kopasz (14) kopaszon (1) kopaszság (1) korai diagnozis (1) korai stádium (2) kórház (19) körmeim (2) Kornis Mihály (1) Kossuth rádió (1) kötözés (1) krumpli (1) küzdelem a rákkal (2) labor (5) laborvizsgálat (1) Lánchíd rádió (1) lány kilenc parókával (1) láz (1) lázam (1) lázas (2) lebenyes pótlás (1) leborotváltuk (1) lélek (1) Letrozole (2) love (1) lúgosítás (1) lumpectomia (1) lumpektomia (1) mammográfia (10) Mándi László (1) mastectomia (2) masztektómia (2) Mátrai (1) Mátrai Zoltán (1) medrol (1) Medrol (1) megszúr (1) méhnyálkahártya (1) mell (18) mellápolás (1) mellbimbó (10) mellbimbó tetoválás (4) mellbimbó udvar (1) mellbimó (1) mellékhatás (8) mellékhatások (6) mellem (13) mellműtét (3) mellrák (41) mellrakforum (1) mellrakinfo (1) mellrákinfó (2) mellrákinfó egyesület (3) mellrák stádiumai (1) mellrák tünetei (3) mellrák után (1) mellrák után is van élet (5) Mellrák után is van élet (1) mellrak után is van élet (1) melltartó (2) melltetovlás (1) mell töltés (1) mélyvénás trombózis (1) menopauza (1) metasztázis (1) mintavétel (1) mit kel tudni az emlőrákról (1) mobilalkalmazás nőknek (1) mokka (1) molekuláris diagnosztika (1) Mona Lisa stúdió (1) Mona Lisa Stúdió (1) MRI (5) mulázs (1) Müller Péter (1) mutációk (1) mutációs vizsgálat (1) műtét (28) müzli (1) nancy brinker nyerjük meg a versenyt (1) nemzetközi mellrák (1) nőgyógyász (1) nőiesség (1) Női Egészségmegőrző Program (1) nővér (1) nővérek (1) nyelvem (4) nyikrokcsomók (1) nyirokcsomó (8) nyirokcsomók (2) nyirokér (2) ödémás (1) OEP (3) oncotype DX (1) Onkológia (1) onkológia (12) onkológiai (2) onkológiai intézet (1) onkológia kezelés (1) onkológus (10) onkoplasztika (1) onkopszichológia (1) onkoteam (1) önvizsgálat (10) operáció (3) operál (1) operált (2) öröklődő mellrák (1) országos (1) országos onkológiai intézet (13) Országos Onkológiai Intézet (7) országos találkozó (1) orvos (1) orvosi sminktetoválás (1) orvosok (1) ösztrogén (5) parciális rezekció (1) paróka (10) pepi (9) petefészek (1) petefészekrák (1) Pink ribbon (1) Pink Ribbon (1) pozitív (1) progeszteron (1) progreszteron (3) protézis (1) quadrantectomia (1) Rados (1) rák (12) rákbeteg (1) rákbetegek (1) rákbetegség (1) rákbetegség megelőzése (1) Rákellenes Liga (1) rákgyógyítás (3) rákos (7) rákos beteg (1) rákos sejtek (1) ráksejtek (2) rákszövetség (1) Rákvolt (1) rák világnapja (1) rehabilitáció (2) rekonstrukció (2) rekonstrukciós műtét (6) remény (1) Richter (1) rizikó faktorok (1) röntgen (1) rosszindulatú (3) rosszindulatú daganat (3) roston csirke (1) rózsaszín lufi (1) rózsaszín masni (1) rózsaszín szalag (1) Rubivszky (1) Rubovszky (6) saláta (1) sebész (3) sebészet (1) sebészeti beavatkozás (1) Silia (1) simonton (1) sírás (1) sóoldat (1) sorstárs (2) spenót (1) sport (2) stressz (1) strong (1) sugár (13) sugaras (1) sugárgép (1) sugárkezelés (13) sugárterápia (8) Susan G.Komen (1) Szabó György (1) szájápolás (1) szájszárazság (1) szám (1) szegmentrezekció (1) Székely Borbála (1) szemöldök (4) szempilla (5) szempillám (1) Szendi Gábor (1) szeretet (1) szilikon (2) szilikon implantátum (2) szilikon protézis (1) szövet (1) szövettan (3) szteroid (1) születésnap (1) szűrés (3) szűrőállomások (1) szűrőprogramok (1) szűrővizsgálat (4) Tari Annamária (5) tari annamária sejtem (1) Tavasz Brigitta (1) Taxotere (1) Team Prevention (2) teoválás (1) terápia (1) testápolás (1) tészta (1) tetoválás (1) többszintű gyógyulás (1) töltés (4) torkom (1) torna (2) történetek (1) túlélő (2) tumor (6) tumormarker (2) tumor kiújulás (1) tűszúrás (2) TV2 (1) ultrahang (7) uránia (1) utolsó kemó (2) Vámos Móni (1) Vámos Mónika (1) Vámos Monika (1) varrat (2) varratok (2) varratszedés (1) vas (2) végtagfájdalom (1) végtagom (1) véna (4) vénák (1) vénás vas (1) vérhigító (2) vérkép (3) vérképző (1) vérnyomásmérés (1) vérpótló (1) vérvétel (14) Vigasztalások könyve (1) Virág (1) Vivicittá (1) víz (1) vizsgálat (1) vörösvérsejt (1) vörös szőlőmag (1) Vrbnik (1) xillit (1) zárójelentés (1) Zitazonium (2) Zoltán (1) Címkefelhő

Év végi mérleg

2014.01.01. 18:11

Kedveseim!

Nem nagyon szoktam évi végi mérleget készíteni, de tegnap megtettem. Hogy miért? Mert ez volt életem legszörnyűbb éve, azt hiszem. Korábban azt gondoltam, hogy nem lehet rosszabb annál, mint, hogy eltemettem a szüleimet. Nos, azt hiszem, hogy amikor megérint a halál szele valakit, ahoz nincs fogható.
Bátran kijelenthetem, hogy a 2013-as év volt életem legroszabb éve. 
A mérleg: rosszindulatú daganat a bal mellemben, műtét, mell eltávolítás, 6 kemotárápiás kezelés, 28 sugárkezelés. Fél év kopaszon, tönkrement körmök és vénák. 

DE, élek! 

Igyekszem megszokni és megszeretni az "új" életem és kinézetem. Nem könnyű, de próbálkozom. Gyakran mondják, hogy ne gondoljak most már a betegségre, túl vagyok rajta, jól vagyok.
Tényleg igyekszem, de azért ez nem ilyen egyszerű! Akárhányszor belenézek a tükörbe, a hajam emlékeztet a betegségre. Minden levegővételnél érzem a mellemet, tehát emlékeztet a betegségre, és még sorolhatnám. Tehát óvatosan tegyünk kijelentéseket. Többen úgy gondolják, hogy ha túl van rajta az ember, akkor minden újra olyan, mint régen.
A nagy fenéket!!!
SOHA,
SEMMI
nem lesz már olyan, mint a rák előtt!
Kérdezzetek meg bátran bármennyi gyógyultat. Kétlem, hogy egy is akadna akár, aki ezt másképp érzi és gondolja.
Sajnos!
Az ember végigcsinálja a műtéteket, a kezeléseket, betartja, amit az orvosok előírnak, viseli a szörnyű mellékhatásokat, a borzalmas fájdalmakat, mindent megtesz, mert meg akar gyógyulni, de elfelejteni vagy kitörölni nem lehet. Persze nem is kell, csak jó lenne, ha eljönne a nap, amikor nem jut eszembe legalább 1 napig. Ebben bízom!!!
És közben el kell fogadni, hogy van egy rák előtti és egy rák utáni életed. Nekem a betegség volt a pont az I betűn. Sajnos elég sok veszteség ért az elmúlt 15 évben, mindig újra és újra. Igyekszem úgy fölfogni, hogy ez volt az első 40 év, és most jön a következő 40 év, amiben csak (vagy legalábbis túlnyomórészt) jó dolgok fognak velem történni! Muszáj pozitívan előre nézni, ha nem így tennék, nem tudtam volna végigcsinálni a betegséget sem és az elmúlt éveket sem. 
Szóval tegnap este összebújtunk a csodás lányommal a kanapén, égtek a gyertyák, csodás illata van a Karácsonyfának és ő bealudt. Én meg csak néztem és néztem és néztem, ahogyan néztem, amikor 2-3 éves baba volt. Mint egy kisangyal. Minden alvó baba egy-egy kisangyal. Csodás, ahogy békésen, végtelen nyugalommal, ártatlanul alszanak, mit sem tudva a világ megannyi szörnyű dolgáról. És azt kívánja az ember, hogy soha ne is kelljen megtapasztalniuk semmi rosszat. De felnőnek, és megismerik a nagybetűs Életet az összes jó és rossz dolgával. És ahogy tegnap este néztem az én csodás, 18 éves lányomat, újra olyan volt, mint egy kisangyal. Hosszú percekig néztem és könnyek szöktek a szemembe. Hálát adtam Istennek, amiért túléltem a betegséget és itt lehetek vele, és még nagyon sokáig nézhetem, ahogy alszik mellettem és hallgathatom a nevetését és érezhetem a finom bőrét. 
Fáj, hogy mindezt végig kellett csinálnia velem, mellettem. 
Szép esténk volt, és boldogan léptünk át a 2014-es évbe! :-)

És most lássuk, mi történt 1 évvel ezelőtt.

2012.december 31.


Reggel beszéltem a Buksival, aztán gyorsan kitakarítottam. Tusolásnál ismét jó sok hajam kijött, úgyhogy eldöntöttem, hogy ma lesz a hajvágás. Új év, új séró J
Elvittem a Sárát a barátjához, aztán zokogtam a kocsiban, amíg odaértem a Tik-takhoz, "L"-el találkozni. 
Ülök a kocsiban és azért mégis úgy gondolom, hogy kibaszott igazságtalan az élet!!!! A két másik műtét után talán, tényleg elég lett volna egy szimpla „nátha”!!!! 
Azt hittem, hogy a hajhullásra IS fel vagyok készülve.
Nagy frászt. 
Csak a szám volt nagy megint. Mint mindig! 
Amikor ott áll az ember a zuhanyban és azon gondolkodik, hogy meg merje-e mosni a haját vagy ne – az kemény! 
Oké, megmosom – mondom magamnak – tincsekben marad a kezemben és gyűlik a lefolyónál egyre nagyobb gombóccá….hát ez kemény! 
De túlesek rajta. Jön a szárítás. 
Hamar rájövök, hogy a közben sem túrhatok bele, mert újabb csomók maradnak a kezemben…szépen, lassan, nagyon óvatosan tapogatva, simogatva sikerül megszárítani végre. 
Sára miatt próbálom viccesre venni a figurát, mint mindig (na, jó legtöbbször), sikerül is. Ezen is túl vagyunk. 
Snitt.
Kifelé az Ádámékhoz üvöltetem Pink – So what című remek dalát. Ez kell nekem a túléléshez!!!! 
És egy rémes rózsaszín paróka, amit a Moszkva téren szereztem be az egyik utcai árusnál. Ez volt a legrondább darab. Ez is kell a túléléshez (legalábbis ma)!
Ok. 
Rászánjuk magunkat a nyírásra (addigra már jobban vagyok a sírástól), Zsófi nekiáll és nyírja. Nem is olyan vészes, mint gondoltam…na ja…minden csak viszonyítás kérdése – ugye. Közben, míg még punkos a séró, Ádám csinál képet a kérésemre.
KÉSZ! 
Már csak bele kell nézni a tükörbe…szar…de persze ez is túlélhető…mint minden. 
Pepi föl :-) mintha a saját hajam lenne :-)
Ezen is túl vagyunk!
Hazamentem, földíszítettem a lakást, fölöltöztem csinosan és a csodás rózsaszín parókámban beállítottam a Bullba :-) nagy sikerem volt, mondanom sem kell :-) jó kis túlélő ötlet volt :-) segítettem kicsit díszíteni, aztán mentem a fiatalokért, majd ki Érdre. Jó volt, sokan voltak, jól éreztem magam :-) 9 körül aztán hazajöttünk. Levettem a pepit a Sára előtt, egész jól vette. Persze, el tudom képzelni, mit érez belül!!!!!!!!!!!!!!!!! 
SAJNÁLOM!!!!!!    

(részlet a naplómból)


                                               Hajvágás közben - után és 1 évvel később



                                                  A csodás rózsaszín parókában :-)

Címkék: betegség rák kopasz mell műtét kemoterápia rosszindulatú daganat fájdalmak hajhullás sugárkezelés mellékhatások

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mellrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr695858710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 2014.01.05. 16:27:11

Most hallgatok egy Balogh Béla előadást, ami elképesztően jó, érdekes és hatalmas igazságok hangzanak el benne.
Rengeteg mindent érint, de abban a részben, ahol most tartok pont az ok-okozat összefüggéséről van szó. (http://www.youtube.com/watch?v=I-2wRBAYHQw)

AZ előbb hangzott el egy mondat, ami nekem oltári nagy üzenetet rejtett és szerintem Te is pontosan fogod érteni a jelentőségét:
"a szenvedésnek mindig van valami pozitív hozadéka."
"Ki az aki hajlandó volna lemondani minden szenvedéséről, hogy ha le kellene mondani azokról a felismerésekről is, ami a szenvedés kapcsán jött."
A szenvedés végül is mindig hoz valami jót.
:)
most ez motoszkál bennem és szerintem a Te év végi mérlegedhez ez is hozzátartozik.
Én is megcsinálom a saját értékelésemet is és másként nézek dolgokra!
Fel a fejjel!!!
Csak jobb jöhet!!!!

Borbála Halom 2014.01.10. 06:56:40

Még nem tudtam meghallgatni az előadást nyugalomban, de hétvégén megteszem :-)
Maximálisan egyetértek a fenti mondatokkal!
puszi
süti beállítások módosítása