Kövess facebook-on

fb.jpg

Mellrák után is van élet-együtt könnyebb!

Szeretnék neked segíteni a saját példámon keresztül Mi történik, ha valakinél mellrákot diagnosztizálnak? Mibe kapaszkodhatsz, mire számíthatsz? Hogyan éld túl?

Friss topikok

  • Lusuka: Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook... (2018.06.25. 15:50) Ezennel tudatom: hajam mennyisége a fejemen, nulla
  • Olliék: Én személy szerint örülök a team-ok felállításának. ( bizottság) szinte 100%-ban elkerülhető a gyó... (2018.01.13. 08:11) Mi közöm nekem ehhez az egészhez?
  • Ottilia Váradiné Eszenyi: @Ottilia Váradiné Eszenyi: @hbori: Bizony. Összekávézhatnánk már! (2017.06.20. 16:36) Kis nyári szösszenet
  • hbori: @őrültharcos: drága, nem tehetsz róla Te sem és más sem!!!!!! Drukkolok neked nagyon-nagyon!!!!! H... (2017.02.10. 15:51) Én kérek elnézést!
  • hbori: Örülök, ha picit is segítek neked, remélem jól vagy!!!!! :-) Ölellek!,Bori (2016.07.04. 12:54) Köszönöm, JÓL vagyok!

Címkék

.kemoterápiás kezelés (1) .táplálkozás (1) 2015.február .8 (1) adjuváns (1) adjuváns terápia (1) agavé szirup (1) alma (1) Aloe First (1) aloe first (1) alumínium mentes (1) alvási zavar (1) amerikai kutatócsoport (1) Amoena (1) Angelo Merendino (1) Anita Hungária (2) anti-hormon (1) antibiotikum (5) antihormon (1) antioxidáns (1) Arató Györgyi (1) árkád (1) áttét (7) áttétképződés (1) a haj elvesztése (1) a mellrákról (1) A most hatalma a gyakorlatban (1) A rák ellen az emberért a holnapért (1) a rúzs színe (1) Babó (1) bálint ház (1) BAlogh Béla (1) Balogh Béla (5) balogh béla a tudalatti tízparancsolata (1) balogh béla többszintű gyógyulás (1) banán (1) barátság (1) barnacukor (1) battle (1) betegség (9) bimbóudvar (1) biopszia (1) bőröm (1) borotválás (2) branül (1) BRCA1 (1) BRCA2 (1) breast cancer (2) breast reconstruction (1) brokkoli (1) Búbánatvölgy (1) buddhizmus (1) carcinoma (1) carpe diem (2) céklalé (1) christine clifford a rák ismeretlen oldala (1) cici (1) cicik (1) Contratubex (1) corebiposzia (2) család (1) csillagainkban a hiba (1) csontizotóp (1) csövek (1) CT (4) cukkini (1) cukor (1) cytológia (1) C vitamin (2) Dagadt Köcsögök (1) daganat (18) daganatellenes (1) daganatok (1) daganatos (4) daganatos betegség (5) daganatos sejtek (1) daganatos tünetek (1) daganatsejt (1) daganattípus (2) david servan schreiber a rák ellen (1) depresszió (1) dganatos betegek (1) diagnosztika (1) diagnosztikus teszt (1) diagnózis (10) diagnózisközlés (1) diéta (2) dietetikus (1) Digi tv (1) DNS (1) double mastectomy (1) Dr (2) Dr Bagdy Emőke (1) Dr Csernus Imre (1) Dr Kunos Csaba (2) dr Mátrai Zoltán (1) Dr Mátrai Zoltán (4) Dr Polgár Csaba (1) Dr Rubovszky (1) Dr Rubovszky Gábor (1) Dr Sávolt Ákos (1) D vitamin (1) Eckhart Tolle (1) eckhart tolle a most hatalma (1) egészséges (1) EGFR (1) együtt könnyebb (1) egy kis mennyország (1) elengedés (1) elfogadás (1) elvonulás (1) émelygés (1) EML4/ALK (1) emlő (7) emlőállomány (1) emlőbimbók (1) emlőbizottság (1) emlődomborulat (1) emlőhelyreállító műtét (1) emlőimplantátum (1) emlőmegtartó (2) emlőműtét (1) emlőrák (14) emlőrák tünetei (2) emlőrekonstrukció (1) emlőszövet (1) emlőtumor (2) Emlő és lágyrészsebészet (1) emlő osztály (1) eper (1) Eredeti Fény templom (1) érzéketlen (1) expander (9) fáj (2) fájdalmak (4) fájdalom (4) fájdalomcsillapító (3) fáradság (1) FEC (1) fehérvérsejt (5) fehérvérsejtképző (2) fehér kenyér (1) fiatal rák barát klub (1) figyelj magadra (1) figyelmeztető jelek (1) fiziológiás sóoldat (1) flashmob (1) fogyókúra (1) gén (1) gének (1) genetika (1) genetikai vizsgálat (3) génhiba (1) génmutáció (1) génvizsgálat (1) gyaloglás (1) gyógykoktél (2) gyógytorna (5) gyógyulás (1) gyümölcs (1) haj (5) hajam (4) hajápolás (1) hajhullás (3) hajó (1) halál (1) Halom Borbála (1) Halom Bori (1) halom bori (2) harcosok (1) hegek (1) helyreállító műtét (2) HER2 (3) Her2 pozitív (1) Híd összefogás (1) hit (1) hőemelkedés (1) hőhullám (6) hőhullámok (6) hónom alja (2) hormonegyensúly (1) hormongyógyszer (3) hormonkezelés (3) hormontabletta (1) hormonterápia (3) hősök (1) immunrendszer (2) implantátum (6) index (1) Index (1) infúzió (6) interjú (1) International Journal of Oncology (1) intézet (1) intravénás (1) invazív (1) Iron Man (1) Iron Men (1) ízek (1) izotóp (2) ízületem (1) ízületi fájdalom (1) izzadásgátló (1) Jennifer (1) kávé (1) Kékszalag (1) kemó (34) kemós (2) kemoterápia (22) kemoterápiás (1) kendő (1) kezelés (5) kezelések (4) kiállítás (1) kimerültség (1) kivi (1) koktél (1) kompressziós (1) kompressziós melltartó (5) kontroll (5) kontrollvizsgálat (1) kopasz (14) kopaszon (1) kopaszság (1) korai diagnozis (1) korai stádium (2) kórház (19) körmeim (2) Kornis Mihály (1) Kossuth rádió (1) kötözés (1) krumpli (1) küzdelem a rákkal (2) labor (5) laborvizsgálat (1) Lánchíd rádió (1) lány kilenc parókával (1) láz (1) lázam (1) lázas (2) lebenyes pótlás (1) leborotváltuk (1) lélek (1) Letrozole (2) love (1) lúgosítás (1) lumpectomia (1) lumpektomia (1) mammográfia (10) Mándi László (1) mastectomia (2) masztektómia (2) Mátrai (1) Mátrai Zoltán (1) medrol (1) Medrol (1) megszúr (1) méhnyálkahártya (1) mell (18) mellápolás (1) mellbimbó (10) mellbimbó tetoválás (4) mellbimbó udvar (1) mellbimó (1) mellékhatás (8) mellékhatások (6) mellem (13) mellműtét (3) mellrák (41) mellrakforum (1) mellrakinfo (1) mellrákinfó (2) mellrákinfó egyesület (3) mellrák stádiumai (1) mellrák tünetei (3) mellrák után (1) mellrak után is van élet (1) mellrák után is van élet (5) Mellrák után is van élet (1) melltartó (2) melltetovlás (1) mell töltés (1) mélyvénás trombózis (1) menopauza (1) metasztázis (1) mintavétel (1) mit kel tudni az emlőrákról (1) mobilalkalmazás nőknek (1) mokka (1) molekuláris diagnosztika (1) Mona Lisa stúdió (1) Mona Lisa Stúdió (1) MRI (5) mulázs (1) Müller Péter (1) mutációk (1) mutációs vizsgálat (1) műtét (28) müzli (1) nancy brinker nyerjük meg a versenyt (1) nemzetközi mellrák (1) nőgyógyász (1) nőiesség (1) Női Egészségmegőrző Program (1) nővér (1) nővérek (1) nyelvem (4) nyikrokcsomók (1) nyirokcsomó (8) nyirokcsomók (2) nyirokér (2) ödémás (1) OEP (3) oncotype DX (1) onkológia (12) Onkológia (1) onkológiai (2) onkológiai intézet (1) onkológia kezelés (1) onkológus (10) onkoplasztika (1) onkopszichológia (1) onkoteam (1) önvizsgálat (10) operáció (3) operál (1) operált (2) öröklődő mellrák (1) országos (1) Országos Onkológiai Intézet (7) országos onkológiai intézet (13) országos találkozó (1) orvos (1) orvosi sminktetoválás (1) orvosok (1) ösztrogén (5) parciális rezekció (1) paróka (10) pepi (9) petefészek (1) petefészekrák (1) Pink Ribbon (1) Pink ribbon (1) pozitív (1) progeszteron (1) progreszteron (3) protézis (1) quadrantectomia (1) Rados (1) rák (12) rákbeteg (1) rákbetegek (1) rákbetegség (1) rákbetegség megelőzése (1) Rákellenes Liga (1) rákgyógyítás (3) rákos (7) rákos beteg (1) rákos sejtek (1) ráksejtek (2) rákszövetség (1) Rákvolt (1) rák világnapja (1) rehabilitáció (2) rekonstrukció (2) rekonstrukciós műtét (6) remény (1) Richter (1) rizikó faktorok (1) röntgen (1) rosszindulatú (3) rosszindulatú daganat (3) roston csirke (1) rózsaszín lufi (1) rózsaszín masni (1) rózsaszín szalag (1) Rubivszky (1) Rubovszky (6) saláta (1) sebész (3) sebészet (1) sebészeti beavatkozás (1) Silia (1) simonton (1) sírás (1) sóoldat (1) sorstárs (2) spenót (1) sport (2) stressz (1) strong (1) sugár (13) sugaras (1) sugárgép (1) sugárkezelés (13) sugárterápia (8) Susan G.Komen (1) Szabó György (1) szájápolás (1) szájszárazság (1) szám (1) szegmentrezekció (1) Székely Borbála (1) szemöldök (4) szempilla (5) szempillám (1) Szendi Gábor (1) szeretet (1) szilikon (2) szilikon implantátum (2) szilikon protézis (1) szövet (1) szövettan (3) szteroid (1) születésnap (1) szűrés (3) szűrőállomások (1) szűrőprogramok (1) szűrővizsgálat (4) Tari Annamária (5) tari annamária sejtem (1) Tavasz Brigitta (1) Taxotere (1) Team Prevention (2) teoválás (1) terápia (1) testápolás (1) tészta (1) tetoválás (1) többszintű gyógyulás (1) töltés (4) torkom (1) torna (2) történetek (1) túlélő (2) tumor (6) tumormarker (2) tumor kiújulás (1) tűszúrás (2) TV2 (1) ultrahang (7) uránia (1) utolsó kemó (2) Vámos Móni (1) Vámos Mónika (1) Vámos Monika (1) varrat (2) varratok (2) varratszedés (1) vas (2) végtagfájdalom (1) végtagom (1) véna (4) vénák (1) vénás vas (1) vérhigító (2) vérkép (3) vérképző (1) vérnyomásmérés (1) vérpótló (1) vérvétel (14) Vigasztalások könyve (1) Virág (1) Vivicittá (1) víz (1) vizsgálat (1) vörösvérsejt (1) vörös szőlőmag (1) Vrbnik (1) xillit (1) zárójelentés (1) Zitazonium (2) Zoltán (1) Címkefelhő

Mikor lesz már vége?

2014.05.13. 07:18

2013. május 10. péntek

Ezek az éjszaki hőhullámok iszonyú kellemetlenek, csurom vizes vagyok egész éjjel, aztán fázom, aztán melegem van….szarul aludtam. Összedobálom a ruháimat, ami kell Balatonra, mert délután szeretnék lemenni. Verseny lesz Lellén a fiúkkal. ELSŐ verseny idén!!!!!! Sugár közben éreztem, hogy jön az én rettegett ellenségem, a pánikroham. Csak "L"-re próbáltam koncentrálni, és rettegve vártam, hogy elmúljon, anélkül, hogy elájulnék, vagy megmozdulnék. Befeszült a jobb lábszáram, ami amúgy is zsibbad, és villámgyorsan futott át az agyamon, hogy mégis mélyvénás trombózisom van, tüdőembóliát kapok, és itt halok meg az asztalon. Hááát, be kell valljam, elég rossz volt. Nagy nehezen leküzdöttem, és vége is lett a sugárnak. Remegő lábakkal lemásztam az ágyról, fölöltöztem és eljöttem. Leültem a Tibornál egy kv-ra, és próbáltam összeszedni magam…befutott a Brigi a Jenny barátnőjével, akik éppen mammográfiáról jöttek. Brigi 44 éves és most volt életében először!!!!! Jól le is szúrták, hogy miért nem volt még eddig soha!!!! Miért is??? Mert soha nem mondta a dokija, hogy illene elmennie. Most is úgy mentek, hogy ismerős segített nekik beutalót szerezni!!!!

Jókat rötyögtünk, próbáltam palástolni, amennyire lehet, hogy nem igazán vagyok a toppon, aztán elindultam az irodába. Még útközben is elég vacakul voltam, a Margit híd közepén úgy éreztem, hogy megint jön a kis sunyi pánikroham, de szerencsére csak a szele csapott meg. Végre beértem, ahol Hajni várt nagy boldogan a feldíszített irodában :-) jó volt látni, hogy boldog!!!!!!!!! Az elmúlt fél év után szegény, amit velem, mellettem végigcsinált…..Dolgozgattam, de éreztem, hogy nem stimmel valami…ledőltem kicsit, hátha jobb lesz. Ádám szaladt oda, elhoztam neki a baldahint, az Emmusnak. Ő sem volt topformában szegény!!! Kora délutánra úgy ahogy jobban lettem, csak mérhetetlenül fáradtnak éreztem magam. Ami persze nem csoda, csak én vagyok képtelen felfogni a kicsi agyammal, hogy NEM bírom még a normál tempómat hozni!!!! Folyamatos önkontrollt kéne végeznem ezzel kapcsolatban, de képtelen vagyok rá. Mivel „jól” vagyok, azt gondolom, hogy mindent bírok már ugyanúgy csinálni, mint a betegség előtt. Csak ez nem így van. Éppen sugárkezelésre járok minden áldott reggel, ami lelkileg visel meg tudat alatt. Fáj, zsibbad a jobb lábszáram, amiről szintén próbálok nem tudomást venni, de ott van egy fájdalom folyamatosan. Minden nap szurkálunk megint vérhigítóval, tiszta lila, kék, zöld a hasam. A fejem undorítóan néz ki ezzel a kiselefánt frizurával, ami megint csak kiborít tudat alatt. Viccelődöm a pepivel, de közben (ha igazán őszinte akarok lenni magamhoz) kiborít, hogy viselnem kell a 30 fokban és folyamatosan hőhullámaim vannak, amitől csuromvíz lesz egy perc alatt a pepi alatt lévő kis satyek. Utálom, hogy minden reggel „maszkot” kell festenem az arcomra, hogy ne nézzek úgy ki, mint egy szőrtelen ufó!!!!! Jelen pillanatban kb. 4-5 mm-es a szőrzet a fejemet (hajnak igazán nem merném nevezni még), ritkás és nem egyforma hosszú. Szemöldököm (ami oly szép vastag és sűrű volt hajdanán, amit a Papától örököltem), mostanra egy gyér, kopott, nagyis szemöldökre emlékeztet leginkább. Próbálom minden reggel megrajzolni, de totál természetellenesnek érzem a látványt. Mondjuk, pepivel elmegy, de anélkül…hááááát. Szempillám a bal szememen kb. 4 db, a jobbon kb. 3 db, különböző hosszúságú és olyan ritka, mint a békebeli (vas) gereblye fogai. Ja és csak és kizárólag fölül van mindez. Alul nuku. Semmi. A jobb szememen annyira kevés van fölül, hogy a szemhéj tussal óriási kihívást jelent kihúzni a szemem, mivel nincs aminek a mentén haladjak. Ezt női olvasóim talán jobban fogják érteni, mint a férfiak :-) no problem. Amit érzékeltetni szerettem volna, az csak annyi, hogy miután mindezzel a festegetéssel elkészülök minden áldott reggel és belenézek a tükörbe, mégsem tetszik a látvány!!!! Normál esetben ugye, miután a nők kifestik magukat, szépnek találják magukat (legtöbbször). No én nem. Max. úgy érzem, hogy mindent megtettem annak érdekében, hogy nem nézzek ki „kemós, sugaras, szőrtelen, rákosnak”! Ami ugye már nem is vagyok hivatalosan!

Szóval, megköszöntöttük a Hajnit, aki nagyon örült az ajándékoknak, aztán lementünk egy kv-ra az egyik cukiba :-) Hazafelé aztán még megálltam bevásárolni, ami iszonyú kihívást jelent minden alkalommal így munka után, amikor már semmi másra nem vágynék, csak arra, hogy végre hazaessek és levehessem a pepit és kikapcsolhassak és elengedhessem magam, miután egész nap „tartom” magam fél éve….suhantam már hazafelé,a 30 fokban, csodás napsütésben, és lekaptam a pepit a fejemről, mert iszonyú melegem volt. És akkor elkezdtek potyogni a könnyeim, és csak zokogtam, és zokogtam, és zokogtam…alig láttam a könnyeimen keresztül…fogtam és megálltam egy helyen és csak ültem a kocsiban és zokogtam…nem akartam így haza menni és megijeszteni a Micit és elrontani az hangulatot. Megvártam hát, hogy picit elmúljon a sírás, összeszedtem magam és hazagurultam. Megvacsiztunk, aztán nekiálltam letakarítani a teraszt, kiteregettem, dolgoztam kicsit, takarítottam egy kicsit…Péter hívott közben, kifakadtam neki és jót bőgtem újra…szegény. Van elég baja nélkülem is!!!!!

Mondanom sem kell, hogy nem mentem Balatonra. És el tudjátok képzelni, hogy hogy lehetek, ha ÉN NEM megyek le a Balatonra, amikor megtehetném. 10-kor lefeküdtem, de 11-ig nem bírtam elaludni…Istenem, de jó lenne már mindene túl lenni!!!

(részlet a naplómból)

20130510896.jpg

 

 

2014. május 10. szombat

Reggel 7 óra, ülök a Földvári kikötőben a hajón, szikrázó napsütés, csillog a víz, jön a szél :-) Nosztalgiával tekintek a Spari felé és melegség járja át a lelkemet. Mennyi szép emlék! A boldog, gondtalan gyermekkor vidám pillanatai sejlenek föl! Még jobban érzékelem és élvezem az apró részleteket, melyek körülvesznek. Hálát adok, amiért itt lehetek, egészséges vagyok és túl vagyok a borzalmakon. Csinos frizurám van, újra van szempillám és szemöldököm, nem fáj semmin. É L E K !!! Minden nap, minden percében. Minden még jobban felértékelődött a betegség óta.

Kv, reggeli a Csigában, utána pedig irány Siófok, mert ott lesz a verseny. 11-kor rajt, addigra már rendesen fúj a szél, és szikrázó napsütés van. Álomvitorlázóidővan!!!!!!!!! :-) :-) :-) Én pedig úgy érzem, hogy szétfeszíti a mellkasomat a boldogság!!!! Bár voltam lent tavaly párszor, de ezt az érzést nem tudom nektek szavakba önteni, hogy most újra itt vagyok, és már nem rákosan. Nem kell a parókával és a sminkkel görcsölni, nem érzem úgy minden pillanatban, hogy azért néznek, mert látják, hogy pepiben vagyok és látják, hogy beteg vagyok. Újra a vagány és magabiztos Bori vagyok! :-) Frenetikus érzés! Futam után kiültem egy kvzó teraszára és csak gyönyörködtem a csillogó vízben és boldog voltam! :-) Egész jól mentünk ma, holnap is lesz még egy futam, aztán vissza Lellére :-)

SEMMI más nem számít, csak az egészség!

Carpe diem :-)

 

2014-05-10 06.47.24 (2).jpg

                                                                                        Földvár

Címkék: egészséges rákos szemöldök paróka pepi szempilla sugárkezelés vérhigító hőhullámok kemós sugaras

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mellrakom.blog.hu/api/trackback/id/tr36158156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kormos Ágnes 2014.05.17. 14:53:22

Kedves Bori!
Nem semmi dolgokon mentél keresztül. De sokat tanultál, és ma már máshogy látod a dolgokat.
Én is tanulok Tőled. Napról-napra, ahogy olvaslak. Szükségem van mindarra, amit Te már átéltél, mert előttem még nagy út van.

Ágipetra

hbori 2014.05.17. 22:17:14

Drága Ági!
Így igaz, ahogy írod, sok minden történt és sok minden megváltozott, körülöttem, velem, bennem....de már eljutottam oda, hogy ezeket mind pozitívumként élem meg!Örülök, ha tudok segíteni! Ha van kedved, írjál emilt, hogy Te hol tartasz és hogy vagy!!! Szurkolok és ölellek!!!!Bori
süti beállítások módosítása